برای کاهش فشار خونتان این 5 ماده غذایی را مصرف کنید!
نوشته شده توسط : مرتضی

فشار خون چيست؟
فشار خون (blood pressure) به نيرويي گفته مي‌شود که توسط خون در جريان، به ديواره? رگ‌ها وارد مي‌آيد و يکي از علائم اصلي حيات است.فشار يک مفهوم فيزيکي است، مقصود از فشار اشاره به «قدرت» يک مايع متحرک است.

به گزارش زلال نیوز، به گفته موسسه ملي بهداشت، فشار خون 90/140 ميلي متر جيوه، رنجي طبيعي در يک فرد نرمال فاقد عارضه اي به نام فشار خون ميباشد.

به عقيده محققين،اين بيماري نيز مانند همه بيماري هاي ديگر، در نوع خطرناک مي باشد،منتها فشار خون تفاوتي عمده با آنها دارد.آن هم ايجاد بدون نشانه آسيب به اعضاي بدن است.در واقع فشار خون کم کم به اعضاي اصلي بدن ضربه زده و در نهايت در لحظه اي خودش را نشان مي دهد.مشکلات جدي که در اثر فشار خون بالا به وجود امده اند عبارتند از: نارسايي کليه، حمله قلبي، نارسايي قلبي و سکته مغزي

فشار خون را با بسياري از عوامل را تحت تاثير خود قرارد مي دهد.عواملي مانند: سن، نژاد، سابقه خانوادگي، مصرف دخانيات، کم تحرکي، رژيم غذايي، نوشيدن شراب خواري، و استرس. شرايط مزمن مانند ديابت و کلسترول بالا نيز مي تواند باعث تسريع توسعه فشار خون بالا است.

براي کنترل اين بيماري خاموش نيز تنها کافيست که شما شيوه زندگي تان را تغيير داده و به سلامتي تان بيانديشيد.مثلا اگر تا امروز سيگار مصرف مي کرديد، از همين امروز انرا ترک کنيد.يا اينکه از پله ها به جاي استفاده از اسانسور استفاده کنيد تا تحرکتان بيشتر شود.

سعي کنيد مواد غذايي ارزشمندي را مصرف کنيد.آنهايي که داراي خاصيت دارويي بوده و سرشار از مواد معدني و طبيعي اند،قبل از انکه دير شود...

اما به گفته محققين،طي اخرين نتايج مطالعات انها بر روي افراد با فشار خون بالا، مصرف 5 ماده غذايي پائين نيز به شما در کاهش فشار خونتان کمک مي کند:

 

1.کنگر فرنگي:
از آنجا که کلسترول يکي از عوامل خطر براي فشار خون بالا است، استفاده از کنگر فرنگي شده است در پايين آوردن سطح کلسترول در خون دخيل است.

 

2.موز:
موز سرشار از پتاسيم است که براي عملکرد مناسب قلب است. آن را با سديم به حفظ تعادل مايعات بدن است، که عامل مهمي در تنظيم فشار خون است.
مطالعه منتشر شده در مجله پزشکي نيوانگلند مي گويد که ترکيب موز در وعده هاي غذايي در واقع مي تواند به کاهش سکته مغزي مرتبط با مرگ و مير در اثر فشار خون تا 40 درصد کمک کند.
تحقيات در سال 1997 به ما مي گويد که مصرف 5 موز در 24 ساعت از شبانه روز،براي رسيدن به سطح مورد نظر فشار خون، مناسب است.اما تحقيقات جديد هندي ها در کالج Kasturba نشان مي دهد که با خوردن دو عدد موز نيز مي تواند تا 10 درصد فشار خون افراد را کاهش دهد.

 

3.چغندر:
يک مطالعه ي تحقيقاتي انجام شده توسط دانشمندان در دانشکده هاي پزشکي پاريس و لندن نشان داد که به سادگي نوشيدن شيشه اي 500 ميلي ليتر آب چغندر در هر روز مي تواند فوايد سلامتي حيرت انگيزي به خصوص درباره قلب داشته باشد.

تحقيقات جديد نيز نشان ميدهد که آب چغندر براي کاهش سطح فشار خون بالا بسيار کارآمد است.

سعي کنيد اگر مي توانيد روزانه حتي اگر شده يک ليوان اب چغندر را بنوشيد.اگر نه مي توانيد از چغندر پخته بر روي سالاد و يا در کنار غذايتان بهره ببريد.

 

4.کاکائو:
مطالعه انجام شده توسط محققان در بيمارستان دانشگاه کلن آلمان نشان داد که کاکائو مي تواند به ميزان قابل توجهي در کاهش سطح فشار خون بالا مؤثر باشد. نتايج اين پژوهش در آرشيو طب داخلي منتشر شده است.اثرات مفيد کاکائو براي قلب به محتواي فلاونوئيد آن و به طور خاص procyanids نسبت داده شده است.

بسياري از مردم به تصور اينکه براي درمان فشار خونشان بايد ميزان زيادي شکلات مصرف کنندف اين ماده مضر را زياد مصرف مي کنند.در صورتي که خوب است بدانيد که شکلات با کاکائو تفاوت داشته وشکلات در کارخانه بارها و بارها مورد فرآيند شيميايي قرار مي گيرد و با شکر فراواني مخلوط مي شود.بنابراين بهترين راه مصرف کاکائو، استفاده از آن به صور خام و بدون اضافه کردن هيچ گونه افزودني است.

 

5.سير:
مصرف سير در واقع مي تواند به پايين آوردن ميزان فشار خون کمک شاياني کند. مکمل هاي سير به صورت پودر نيز در اين کاهش مؤثر است. سير در سراسر جهان گياهي بسيار مهم با خواص درماني بسيار زياد شناخته مي شود.گياهي که سطح کلسترول خون را کاهش داده و از لخته شدن خون (که مي تواند منجر به حمله قلبي و سکته مغزي شود) جلوگيري مي کند.

 خوردن معادل 2 حبه سير در هر روز مي تواند به ميزان قابل توجهي به سلامت قلب کمک کند.





:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهريور 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: